Fundacja FORUM ATOMOWE
ul. Złota 7 lok. 18
00-019 Warszawa
Strona internetowa: www.forumatomowe.org
E-mail: fundacja(at)forumatomowe.org
ZARZĄD FUNDACJI:
Prezes Fundacji: Łukasz Koszuk
Członek Zarządu: Aleksandra Fijałkowska
Główny Księgowy: Wiktor Szymiec
Numer KRS: 0000309802
REGON: 141494458
NIP: 527 258 01 78
Bank:
PKO BP Oddział 9 w Warszawie
ul. Nowogrodzka 35/41, 00-950 Warszawa
Numer rachunku: 35 1020 1097 0000 7002 0152 9924
Data rejestracji Fundacji: 10 lipca 2008 roku
STATUT FUNDACJI FORUM ATOMOWE
uchwalony 5 lipca 2011 roku
Rozdział 1 Postanowienia ogólne
§ 1
- Fundacja „Forum Atomowe” zwana dalej Fundacją, działa na podstawie Ustawy z dn. 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz.U. z 1991 r. Nr 46, poz. 203 ze zm.) oraz postanowień niniejszego statutu.
- Fundacja została ustanowiona przez Bogumiłę Mysłek-Laurikainen oraz Łukasza Koszuka, zwanych dalej Fundatorami, aktem notarialnym sporządzonym przez notariusza Katarzynę Korga w kancelarii notarialnej przy ul. Wspólnej 75 w Warszawie, w dniu 9 maja 2008 roku.
§ 2
- Siedzibą Fundacji jest Warszawa.
- Czas trwania Fundacji jest nieoznaczony.
- Terenem działania Fundacji jest cały obszar Rzeczypospolitej Polskiej, przy czym dla właściwego realizowania celów, Fundacja może prowadzić także działalność poza granicami Rzeczypospolitej.
- Fundacja może powoływać placówki badawcze, ośrodki, biura, oddziały, filie i zakłady w kraju
i zagranicą.
§ 3
- Fundacja posiada osobowość prawną.
- Nadzór nad Fundacją sprawuje Minister Gospodarki.
§ 4
Fundacja używa pieczątek z danymi identyfikacyjnymi Fundacji.
§ 5
Fundacja może ustanawiać certyfikaty, odznaki, medale honorowe i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami, osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla Fundacji, przyczyniającym się dla realizacji celów Fundacji.
Rozdział 2 Cele i zasady działania Fundacji
§ 6
- Cel ogólny Fundacji obejmuje zadania pożytku publicznego w zakresie nauki i edukacji w dziedzinie fizyki i nauk pokrewnych oraz pokojowego wykorzystania energii jądrowej.
- Cele szczegółowe Fundacji obejmują:
- upowszechnianie wiedzy i umiejętności z zakresu fizyki i nauk pokrewnych,
- działalność informacyjną i edukacyjną w dziedzinie energetyki jądrowej i technologii jądrowych;
- działalność informacyjną i edukacyjną w dziedzinie ochrony środowiska, zmian klimatycznych
i wpływie energetyki jądrowej na środowisko, - organizowanie i wspieranie działalności edukacyjnej, popularyzatorskiej, naukowej i naukowo-technicznej, w tym popieranie i promocja nowoczesnych metod edukacji oraz metod popularyzacji wiedzy w zakresie fizyki i nauk pokrewnych, jądrowych technologii wyprzedzających oraz
w dziedzinie pokojowego wykorzystania energii atomowej i rozwoju energetyki jądrowej; - wspieranie i rozwijanie zainteresowań młodzieży szkolnej i akademickiej z zakresu fizyki i nauk pokrewnych,
- wspieranie szkolnictwa publicznego i niepublicznego w zakresie edukacji i dydaktyki fizyki i nauk pokrewnych,
- współpracę z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami edukacyjnymi, popularyzatorskimi i badawczymi oraz ośrodkami komercjalizacji badań i technologii;
- skupianie wokół idei Fundacji przedstawicieli nauki, techniki, szkolnictwa, samorządów lokalnych oraz firm i przedsiębiorstw działających w kraju i zagranicą.
§ 7
Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
- prowadzenie strony i forum internetowego www.energiajadrowa.pl;
- organizowanie i udział w imprezach promujących fizykę i nauki pokrewne oraz energetykę jądrową;
- finansowanie propagowania wyników badań i technologii;
- prowadzenie działalności wydawniczej w zakresie realizacji celów statutowych;
- współpracę z organami samorządów lokalnych i administracji w dziedzinie rekonwersji kadr dla realizacji celów fundacji;
- członkostwo w organizacjach zrzeszających fundacje polskie i zagraniczne, o celach statutowych zbieżnych lub tożsamych z celem Fundacji;
- opracowanie, pilotowanie, wdrażanie, rozpowszechnianie, monitorowanie i ewaluowanie nowatorskich programów, modelowych rozwiązań, materiałów edukacyjnych oraz nowoczesnych strategii w zakresie edukacji z zakresu fizyki i nauk pokrewnych oraz w dziedzinie energetyki jądrowej i jądrowych technologii wyprzedzających;
- prowadzenie działalności badawczej, szkoleniowej, warsztatowej i treningowej służącej podnoszeniu efektywności i jakości działań edukacyjnych;
- budowanie współpracy między różnymi organizacjami i osobami na forum krajowym i między-narodowym na rzecz pokojowego wykorzystania energii jądrowej (konferencje, seminaria, giełdy tematyczne);
- upowszechnianie dostępu do działań edukacyjnych i rozwojowych dzieciom, młodzieży i osobom dorosłym (akcje promocyjne, imprezy, festyny);
- kształcenie kobiet i mężczyzn w oparciu o zasady równości.
§ 8
Dla osiągnięcia swych celów Fundacja może wspierać działalność innych osób prawnych oraz osób fizycznych, których działalność jest zbieżna z celami Fundacji.
§ 9
- Fundacja może być inicjatorem powstawania, współzałożycielem i fundatorem nowych organizacji, których działalność jest zbieżna z celami Fundacji.
- O powołaniu przez Fundację nowych organizacji decyduje Zarząd Fundacji na drodze jednomyślnej uchwały przy akceptacji Fundatorów.
Rozdział 3 Majątek i dochody Fundacji
§ 10
Składniki majątkowe przeznaczone na realizację celów fundacji:
- kwota pieniężna 1500,00 zł (tysiąc pięćset złotych), która stanowić będzie fundusz założycielski Fundacji,
- inne mienie nabyte przez Fundację w toku działania.
§ 11
- Dochody Fundacji mogą pochodzić z:
- darowizn, spadków, zapisów,
- dotacji i subwencji osób prawnych,
- dochodów ze zbiórek i imprez publicznych,
- odsetek bankowych,
- praw majątkowych nabytych w toku działalności.
- Fundacja może rozporządzać środkami oddanymi na przechowanie.
- Całość dochodów uzyskiwanych przez Fundację jest przeznaczona wyłącznie na działalność statutową.
- Majątek Fundacji służy do realizacji wszystkich celów statutowych a o sposobie jego wykorzystania decyduje Zarząd Fundacji.
- Dochody pochodzące z subwencji, darowizn, spadków i zapisów mogą być używane na realizację wszystkich celów statutowych Fundacji, o ile ofiarodawca nie postanowi inaczej.
- Dochody ze zbiórek i imprez publicznych mogą być wykorzystane tylko zgodnie z celem, dla jakiego je zorganizowano.
- W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia, Zarząd Fundacji składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza tylko w przypadku, gdy w chwili składania oświadczenia oczywistym jest, że masa spadku znacznie przekracza długi spadkowe.
- Fundacja odpowiada za swoje zobowiązania całym majątkiem.
Rozdział 4 Działalność gospodarcza
§ 12
W celu zwiększenia środków na realizację celów statutowych Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą.
§ 13
- Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w zakresie prawem dozwolonym, zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD):
- wydawanie książek (PKD 58.11.Z),
- wydawanie czasopism i pozostałych periodyków (PKD 58.14.Z),
- pozostała działalność wydawnicza (PKD 58.19.Z),
- działalność wydawnicza w zakresie pozostałego oprogramowania (PKD 58.29.Z),
- działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych (PKD 59.11.Z),
- działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych (PKD 59.13.Z),
- przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność (PKD 63.11.Z),
- działalność portali internetowych (PKD 63.12.Z),
- działalność agencji informacyjnych (PKD 63.91.Z),
- pozostała działalność usługowa w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 63.99.Z),
- wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi (PKD 68.20.Z),
- badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych (PKD 72.19.Z),
- badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych (PKD 72.20.Z),
- działalność agencji reklamowych (PKD 73.11.Z),
- badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.20.Z),
- działalność związana z tłumaczeniami (PKD 74.30.Z),
- pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 74.90.Z),
- działalność organizatorów turystyki (PKD 79.12.Z),
- działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów (PKD 82.30.Z),
- pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKD 85.59.B),
- działalność wspomagająca edukację (PKD 85.60.Z).
- Działalność gospodarcza będzie prowadzona w rozmiarach służących realizacji celów statutowych.
- Dochód z działalności gospodarczej przeznacza się wyłącznie na działalność statutową.
- Na działalność gospodarczą mogą być przeznaczone środki majątkowe, bądź nieruchomości nabyte przez fundację, a niezastrzeżone do innego wykorzystania przez darczyńców.
- Przedmiotem działalności gospodarczej, nie może być działalność ubezpieczeniowa, czynności bankowe, usługi maklerskie, obsługa i doradztwo prawne.
§ 14
- Działalność gospodarcza Fundacji może być prowadzona bezpośrednio przez Fundację lub za pośrednictwem wyodrębnionych przedsiębiorstw społecznych podlegających Zarządowi Fundacji.
- Kierowanie działalnością gospodarczą Zarząd Fundacji może powierzyć jednemu spośród swoich członków lub innej osobie.
- Decyzje o powołaniu przedsiębiorstwa społecznego oraz o powołaniu i odwołaniu jego dyrektora podejmuje Zarząd Fundacji. Dyrektor przedsiębiorstwa społecznego jest pełnomocnikiem Zarządu upoważnionym do podejmowania czynności związanych z kierowaniem przedsiębiorstwa. Zakres czynności określa udzielone pełnomocnictwo.
- Zakres działania przedsiębiorstwa społecznego oraz zakres uprawnień i obowiązków dyrektora określa regulamin organizacyjny przedsiębiorstwa uchwalony przez Zarząd Fundacji.
- Zarząd Fundacji ustala rozmiary zatrudnienia oraz wielkość środków przypadających na wy-nagrodzenia pracowników poszczególnych przedsiębiorstw społecznych.
Rozdział 5 Władze Fundacji
§ 15
Władzę Fundacji sprawuje Zarząd Fundacji, zwany dalej Zarządem.
Zarząd
§ 16
- Zarząd Fundacji składa się z 1 do 5 osób.
- Zarząd wybiera ze swojego grona Prezesa Fundacji.
- Jeżeli liczba członków Zarządu jest większa od 1, Zarząd Fundacji może wybrać ze swojego grona także od 1 do 2 Wiceprezesów Fundacji.
- Zarząd Fundacji może odwoływać i powoływać nowych członków Zarządu za pomocą uchwał zwykłą większością głosów. W przypadku równego rozłożenia głosów decyduje głos Prezesa Zarządu. Zarząd Fundacji może określić w uchwale, na jaki czas powołany zostaje nowy członek Zarządu.
- Członkostwo w Zarządzie ustaje na skutek:
- złożenia pisemnej rezygnacji pozostałym członkom Zarządu,
- śmierci członka Zarządu.
- Można pełnić funkcję członka Zarządu więcej niż jedną kadencję.
§ 17
- Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
- Do kompetencji Zarządu należy:
- kierowanie bieżącą działalnością Fundacji,
- realizacja celów statutowych,
- sporządzanie planów pracy i budżetu,
- sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji,
- reprezentowanie Fundacji na zewnątrz,
- zatrudnianie pracowników i ustalanie wysokości ich wynagrodzenia,
- podejmowanie decyzji o zmianie statutu Fundacji, likwidacji Fundacji lub połączeniu jej z inną Fundacją,
- członkowie Zarządu mogą pozostawać w stosunku pracy,
- Zarząd może podejmować uchwały o zmianie celów statutowych Fundacji.
§ 18
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
- Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes, przesyłając informację o terminie pocztą elektroniczną, a w przypadku braku takiej możliwości listem poleconym na co najmniej 3 dni przed planowanym spotkaniem.
- O posiedzeniu Zarządu muszą zostać poinformowani wszyscy członkowie Zarządu.
- Zarząd podejmuje decyzje za pomocą uchwał zwykłą większością osób, jeśli dalsze postanowienia statutu nie stanowią inaczej. W przypadku równego rozłożenia głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
§ 19
Fundatorzy mogą być członkami Zarządu Fundacji.
Sposób reprezentacji
§ 20
- Oświadczenia woli w imieniu Fundacji we wszystkich sprawach z wyjątkiem majątkowych składać może każdy członek Zarządu samodzielnie.
- W sprawach majątkowych wymagany jest podpis Prezesa lub Wiceprezesa lub dwóch członków Zarządu działających łącznie.
Rozdział 6 Postanowienia końcowe
§ 21
- Fundacja może się połączyć z inną fundacją dla efektywnego realizowania celów.
- Połączenie z inną fundacją nie może nastąpić, jeżeli w jego wyniku mógłby ulec istotnej zmianie cel Fundacji.
- W sprawach połączenia z inną fundacją decyzję podejmuje Zarząd Fundacji bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
§ 22
- Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została ustanowiona lub w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
- O likwidacji Fundacji Zarząd Fundacji zawiadamia Ministra Gospodarki.
- Decyzję o likwidacji podejmuje Zarząd bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
- Środki finansowe i majątek pozostały po likwidacji Fundacji mogą zostać przeznaczone mocą uchwały Zarządu Fundacji na rzecz działających w RP organizacji o zbliżonych celach.
Poinformujemy Cię o nowościach na portalu wiedzy nukleo.pl, bieżącej działalności Fundacji oraz aktualnie realizowanych projektach.